Weekend in Gothenburg

| 1 Comment

Vi er visst på en slags Skandinavia-turné, og denne helgen gikk turen til Göteborg med familien min. Vi tok toget fra Oslo S fredag 13.00, og rett før fem trilla vi koffertene ut av togstasjonen og inn på Hotell Pigalle rett borti gata. Smidig.

Apparently we’re on some sort of Scandinavian tour, and this weekend we took the train to Gothenburg with my family.

Vi fikk et mørkt, lite rom med tunge tekstiler og speil over senga. Pigalle er fint, om enn litt vel konseptuelt for min smak.

We stayed in a dark little room at Pigalle, which is nice though a little too conceptual for my taste.

Vi spiste på hotellets restaurant fredag kveld. God mat, bedre drinker. Og enda bedre frokostbuffet, viste det seg morgenen etter.

We had dinner at the hotel restaurant on friday night, pretty good food and even better drinks.

Tok det samme som alltid, dvs litt av alt: godt brød og smør og ost og eggerøre, frukt, kaffe, juice, små bakverk og vafler. Mmm.

Saturday started with a yummy hotel breakfast.

Etter frokost tok vi oss ut i gatene. Det var overskya, men med forsiktig blomstrende trær her og der.

It was a grey day, but with definite signs of spring here and there.

Vi gikk innom Artilleriet – som å gå rett inn i en svensk interiørblogg – og kom ut igjen med en slikkepott.

Went by Artilleriet and bought a rubber spatula.

Da det ble lunsjtid hadde vi bord på Champagnebaren Forssén og Öberg, et hyggelig sted der man kan velge mellom ulike sjømatretter med et glass champagne til.

For lunch we had a table at Champagnebaren Forssén og Öberg, which was really nice.

Vi fikk selskap av foreldrene til min beste barndomsvenninne, som broren min traff ved en slump i hotelltrappa. Så sjukt hyggelig, vi har ikke sett dem på minst 10 år.

My brother bumped into some old family friends, so they joined us for lunch. I love random meet ups.

Etter lunsj delte vi oss, og mamma, Lars og jeg gikk planløst rundt, gjennom Linné og en park og Haga.

Spent the afternoon wandering about town without plans.

Jeg var glad og kanskje litt trøtt. Hadde ekstra bra huddag pga en krem jeg har laget selv, kjøp boka mi i høst!!!

Hi it’s me.

Gikk rundt i fuskpels fra 60-tallet, skjorte fra FWSS, Levis 501 og leirete Puma-sko som jeg kjøpte i Køben forrige helg. Har endelig lagt vinterskoene på hylla.

I wore my faux fur from the 60s, a shirt from FWSS, Levis 501 and muddy Puma shoes that I got in Copenhagen last weekend.

Etter en hvil på rommet gikk vi til Familjen for å spise middag. Tok ikke med kamera, men det var bra, gå dit! Etterpå tok Lars, lillebror og jeg en taxi til et sted i Majorna for å gå på Larsiveli og Makko Makeba-konsert, haha det var gøy.

After resting a bit at the hotel we went out for dinner at Familjen. I didn’t bring my camera but the food was really good and then my husband, my little brother and me went out together which was so much fun haha.

På søndag hadde Lars bursdag! 35 år, flaks han ser ut som 28.

And then sunday came and it was L’s birthday!

Vi spiste bursdagsfrokost, åpna gaver og pakka oss ut av hotellrommet.

We had a massive breakfast, opened some presents and checked out of the hotel.

Etter en tur i botanisk hage hoppa vi på toget hjem igjen, hvilte en time og fortsatte bursdagsfeiringa på Bass med venner. Herregud, livets helg.

After a trip to the botanical gardens we hopped on the train back to Oslo and continued the celebration at a restaurant with some friends. Could this weekend be any better, I think not.